Wednesday, July 06, 2011

Depa kata, Bersih ni :

"akan menggugat keharmonian kaum" - tapi, Bersih disertai pelbagai kaum.

"akan menggugat keamanan negara" - gugat keamanan mcm mn? keamanan lalulintas ke? berhimpun secara aman 3 jam je boleh gugat keamanan?

"Bersih didalangi pihak tertentu" - siapa? dah tentulah org yg cintakan keadilan dan anti penipuan dalam pilihanraya. bukan susah nak faham pun.

"Bersih ada agenda tersembunyi" - dalam memo Bersih tu cuma ada 8 perkara je, tak nampak pulak yg lain. tersembunyi macam mana?

"peserta Bersih adalah pengkhianat negara" - tuntut pilihanraya yg adil pun pengkhianat? berhimpun pun jadi pengkhianat? alahai..

"hak orang melayu akan terhakis" - ada org kat sini nak percaya ke?

"peniaga akan rugi" - klau peniaga rugi pun, bukan kerana Bersih, tapi kerana polis. depa punya air. tapi, yg peniaga untung besar mcm mn pulak? pengusaha bas expres contohnya?

"keadaan lalulintas akan teruk" - apa beza musim cuti sekolah?

yg ni paling lawak, tpm ckp :
"kuasa luar akan campur tangan" - siapa? kuasa mana? kuasa luar mana? apco?

haha..
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

sila gunakakan bahasa yang sopan dan sesuai atau pon sesedap rase apabila mengkritik.