Friday, October 21, 2011

Dalam Tak Sedar Jiwaku

Dalam tak sedar dua tahun...
dalam tak sedar kite dah lama kenal..
dalam tak sedar kite bertengkar..
dalam tak sedar kite tak tahu mane satu yang betul mane satu yang salah..

Jiwaku untuk setia disayangi dihormati
jiwaku bukan untuk diperbodohkan..
jiwaku bukan untuk dikhianati.

Aku terus bosan dan tertekan untuk meredah hari-hari berikutnya...
aku bosan dan tertekan setiap kali merempuhnya
seperti sebesar batu tak terkata menghempap kepalaku..

Aku mencari erti sebenar apa yang dikehendak
umpama mencari sesuatu didalam kegelapan seolah2 tidak temui
aku berkorban segalanya
menunggu hari2 yang akan sedia berbunyi
dan diketahui akan berbunyi lagi

Kini malam hadir menemani hari dan tinggalkan cahaya Matahari
Dibebankn oleh rintiksan hujan
seperti sayu sepi sendiri

Kini aku harus menanti atau aku kan pergi
atau sebaliknya...
atau aku memadam saja lukisan di kertas
dan terus putih tanpa lukisan..


./dartyard copyright
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

sila gunakakan bahasa yang sopan dan sesuai atau pon sesedap rase apabila mengkritik.